Ahir vam estrenar aquest vídeo per celebrar el Dia Mundial de la Poesia. Tot i que no és el meu millor vídeo (sobretot pel que fa a la qualitat i algunes qüestions tècniques que no domino prou), sí que considero que és un dels millor projectes en els quals he treballat últimament.
La idea original és de la Cristina Piqué que fa una proposta, molt detallada, que consisteix en l’enregistrament d’un vídeo en el qual el personal de la biblioteca, recita “Podries” de Joana Raspall i es complementa amb una exposició de petit format.
L’exposició, que es pot veure a la Planta 1, mostra fotografies de refugiats (procedents de Wikimedia Commons) que ilustren les diferents estrofes del poema i complementa les dues altres exposicions sobre els Refugiats que, aquests dies, es poden visitar a la biblioteca. Aqui us deixo la versió online:
–
–
L’oferiment de col·laboració de l’Oficina de Català de Lloret de Mar (gràcies Cesca, per fer-ho possible i tan fàcil), ha estat la cirereta del pastís. La participació entusiasta dels alumnes, de nacionalitats diverses, ha donat veritable sentit al projecte.
–
No us encanta? A mi, sí!